REGULAMIN KARTY MIEJSKIEJ
MZK SP. Z O.O. W PIOTRKOWIE TRYB.
Karta Miejska oferowana przez Miejski Zakład Komunikacyjny sp. z o.o. w Piotrkowie Trybunalskim służy do opłat za korzystanie z komunikacji miejskiej na terenie gminy.
Karty Miejskie to karty bezstykowe (zbliżeniowe) wykonane zgodnie ze standardem Mifare na bazie tej technologii. Charakteryzują się bardzo niską awaryjnością i wysoką odpornością na uszkodzenia wynikające z normalnej eksploatacji.
Definicje:
BOK – Biuro Obsługi Klienta mieszczące się w siedzibie MZK sp. z o.o. ul. Krakowskie Przedmieście 73
Doładowanie Karty Miejskiej – wpłacanie pieniędzy na konto Karty Miejskiej
Kaucja – opłata pobierana od Wnioskodawcy za wydanie Karty Miejskiej
Personalizacja Karty Miejskiej – nadanie Karcie Miejskiej numeru i danych osobowych pasażera
Załadowanie Karty Miejskiej – pierwsza wpłata pieniędzy na konto Karty Miejskiej dokonywana podczas jej odbioru
- Karty Miejskie są własnością MZK sp. z o.o. w Piotrkowie Tryb.
- Pasażer staje się użytkownikiem Karty Miejskiej po wpłaceniu kaucji za jej wydanie.
- Kaucja za wydanie Karty jest pobierana w momencie składania wniosku.
- Wysokość kaucji określona jest w cenniku MZK sp. z o.o.
- W przypadku rezygnacji z użytkowania Karty Miejskiej kaucja podlega zwrotowi. MZK sp. z o.o. nie zwraca zgromadzonych na koncie środków za nie wykorzystane przejazdy.
- Kaucja nie podlega zwrotowi w przypadku:
- nieodebrania wystawionej Karty przez Wnioskodawcę
- utraty Karty przez jej posiadacza
- uszkodzenia Karty przez jej posiadacza
- nie używania Karty przez okres 3 lat.
- Karta Miejska występuje w formie imiennej i na okaziciela.
- Karta miejska imienna może funkcjonować także jako bilet okresowy:
- imienny na jedną linię,
- imienny na wszystkie linie. - Karta miejska na okaziciela może funkcjonować jako bilet okresowy na okaziciela.
- Ceny biletów okresowych na Karcie Miejskiej oraz przejazdów opłacanych Kartą Miejską są zgodne z cennikiem MZK.
- Czynności związane z funkcjonowaniem Karty Miejskiej (wydanie wniosków i Kart) należą do obowiązków Biura Obsługi Klienta (BOK).
- BOK jest czynne w godzinach 700 – 1500 w poniedziałki, środy i piątki, zaś we wtorki i czwartki do godziny 1600.
- Wnioski o wydanie Karty Miejskiej imiennej można pobierać i składać w BOK w godzinach otwarcia.
- Do wniosku należy dołączyć jedno zdjęcie o wymiarach 2,5x3 cm, kserokopię dokumentu uprawniającego do ewentualnych ulgowych lub bezpłatnych przejazdów oraz dokonać jednorazowej wpłaty kaucji za wydanie Karty. W przypadku braku zdjęcia istnieje możliwość jego wykonania w BOK. Opłata jest określona w cenniku MZK sp. z o.o.
- Dokumenty wymagane do otrzymania Karty Miejskiej:
KARTA MIEJSKA
WYMAGANE DOKUMENTY
imienna normalna
wniosek
zdjęcie
dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciemimienna ulgowa
wniosek
zdjęcie
dokument uprawniający do przejazdów ulgowych + kserokopia
dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciemimienna bezpłatna
wniosek
zdjęcie
dokument uprawniający do przejazdów bezpłatnych + kserokopia
dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciemna okaziciela
wniosek
- Istnieje możliwość wypełnienia i przesłania wniosku o wydanie Karty Miejskiej imiennej drogą elektroniczną. Wniosek i dokładne instrukcje są dostępne pod adresem: www.mzk.piotrkow.pl. Do wniosku należy dołączyć w formie załącznika zdjęcie w formacie -.jpg. Wymagana jest rozdzielczość zdjęcia min. 320x240 dpi.
- W przypadku składania wniosku o wydanie Karty Miejskiej pocztą elektroniczną należy dokonać wpłaty na poniższy numer konta bankowego MZK sp. z o.o. w Piotrkowie Tryb. Jako datę złożenia wniosku uznaje się datę wpłynięcia należnej opłaty na konto:
Santander Bank Polska S.A. 2 ODDZIAŁ W PIOTRKOWIE TRYB.
42 1090 2590 0000 0001 3688 9424 - Kartę Miejską należy odebrać w punkcie składania wniosku w godzinach otwarcia.
- W przypadku składania wniosku drogą elektroniczną po Kartę należy zgłosić się do BOK.
- Za osobę niepełnoletnią wniosek wypełnia i składa oraz odbiera Kartę rodzic lub opiekun prawny dziecka.
- Karta Miejska imienna jest personalizowana i może być używana wyłącznie przez jej właściciela.
- Karta Miejska na okaziciela może być używana przez wielu użytkowników.
- Karta Miejska imienna może być zarejestrowana jako: normalna, ulgowa lub bezpłatna.
- Karta na okaziciela funkcjonuje jedynie jako Karta normalna.
- Kartę Miejską imienną ulgową można uzyskać po przedłożeniu dokumentu uprawniającego do przejazdów ulgowych.
- Osoby uprawnione do korzystania z ulgi: zgodnie z uchwałą
- Kartę Miejską imienną bezpłatną można uzyskać po przedłożeniu dokumentu uprawniającego do przejazdów bezpłatnych.
- Osoby uprawnione do korzystania z przejazdów bezpłatnych: zgodnie z uchwałą
- Karta imienna jest wydawana tylko Wnioskodawcy za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość.
- Składający wniosek pocztą elektroniczną jest zobowiązany przy odbiorze Karty do doręczenia potwierdzenia wpłaty kaucji za jej wydanie oraz przedłożenia dokumentu uprawniającego do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów wraz z jego kserokopią.
- W przypadku składania wniosku w BOK lub drogą elektroniczną Karta jest do odebrania w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku o jej wydanie. Po upływie tego terminu Karta ulega unieważnieniu, a pobrana kaucja nie podlega zwrotowi.
- W wyjątkowych przypadkach związanych z przedłużającymi się dniami wolnymi od pracy termin odbioru Karty może się przedłużyć.
- W momencie odbioru Karty Miejskiej należy dokonać jej załadowania określoną kwotą bądź określoną w cenniku MZK sp. z o.o. kwotą minimalną.
- Okresy ważności Karty Miejskiej:
- od momentu ostatniego doładowania w BOK – 1 rok
- okres ważności nieużywanej Karty – 3 lata
- okres ważności ulgi
- Przed upływem 12 miesięcy od momentu ostatniego doładowania w BOK należy zgłosić się z Kartą do BOK w celu jej aktywacji lub ją załadować w BOK lub u kierowcy.
- W przypadku nie używania Karty (a ciągłego jej aktywowania) traci ona ważność z upływem 3 lat. Pobrana kaucja za wydanie Karty oraz pozostałe na niej środki nie podlegają zwrotowi.
- Okres ważności Karty imiennej ulgowej lub bezpłatnej zależy od terminu ważności dokumentu uprawniającego do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów.
- Karty imienne ulgowe i bezpłatne posiadają okres ważności, w czasie którego obowiązuje ulga. Przed upływem takiego terminu należy w BOK okazać dokument uprawniający do dalszego korzystania z ulgowych lub bezpłatnych przejazdów. W przeciwnym razie w Karcie Miejskiej ulgowej po upływie okresu ważności ulgi opłata za przejazd będzie rejestrowana jako za przejazd normalny. Karta Miejska bezpłatna straci ważność.
- W przypadku zgubienia lub kradzieży Karty Miejskiej imiennej należy zgłosić jej utratę osobiście lub pod numerem telefonu: (044) 742-12-30. Niezależnie od tego konieczna jest osobista wizyta klienta w BOK najpóźniej następnego dnia roboczego w celu wypełnienia zgłoszenia utraty Karty Miejskiej imiennej.
- Pracownik BOK wypełnia zgłoszenie o utracie Karty Miejskiej. Kaucja za utraconą Kartę nie jest zwracana. Kaucja za ponowne wydanie Karty jest określona w cenniku.
- Termin odbioru nowej Karty w BOK wynosi 30 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku o jej wydanie. Po upływie tego terminu nieodebrana Karta ulega unieważnieniu, a pobrana kaucja nie podlega zwrotowi.
- Utracona Karta zostanie zablokowana w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia.
- MZK sp. z o.o. nie odpowiada za straty środków zgromadzonych na Karcie imiennej w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia.
- Po zablokowaniu numeru utraconej Karty istnieje możliwość przelania pozostałej kwoty na nową Kartę. Kaucja za ponowne wydanie Karty jest określona w cenniku.
- Karty Miejskie nie należy:
- łamać, giąć lub w jakikolwiek sposób uszkadzać mechanicznie
- narażać na wysokie temperatury, działanie środków chemicznych lub silnych pól magnetycznych bądź elektrycznych
- Karta Miejska podlega reklamacji, jeżeli nastąpiło uszkodzenie nośnika. Nowa Karta zostanie wydana bezpłatnie. Środki pozostałe na uszkodzonej Karcie zostaną przelane na nową Kartę.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne. Ponowne wydanie Karty wymaga wpłaty kaucji za jej wydanie. Kaucja za ponowne wydanie Karty jest określona w cenniku. Kaucja za uszkodzoną Kartę nie jest zwracana. Środki pozostałe na uszkodzonej Karcie zostaną przelane na nową Kartę.
- Pasażer może posiadać tylko jedną Kartę imienną. W przypadku utraty lub uszkodzenia Karty pasażer otrzymuje nową Kartę z nowym numerem identyfikacyjnym. Numer Karty utraconej lub uszkodzonej zostaje automatycznie zablokowany. Kaucja za ponowne wydanie Karty jest określona w cenniku.
- W przypadku rezygnacji z użytkowania Karty Miejskiej procedura przy ponownym wydaniu Karty jest taka sama jak w przypadku utraty bądź uszkodzenia Karty. Kaucja za ponowne wydanie Karty jest określona w cenniku.
- Rezygnacja z Karty Miejskiej lub ponownego wydania uszkodzonej bądź utraconej Karty wiąże się z utratą środków pozostających na Karcie Miejskiej.
- Środki zgromadzone na elektronicznej portmonetce nie podlegają zamianie na bilety okresowe.
- MZK sp. z o.o. nie odpowiada za środki zgromadzone na koncie Karty na okaziciela.
- Znalazca Karty Miejskiej jest proszony o kontakt z BOK.